Bur

Golf’en er monteret med et 9-10 punkts (kommer an på hvordan man tæller) bur, baseret på et svejsekit fra www.finess.se – absolut fin service – kan anbefales.

Grundlæggende er der tale om et design baseret på en hovedbøjle, og to såkaldte halve sidebøjler. De to sidebøjler er naturligvis forbundet med et tagrør.

Derudover er tilføjet de obligatoriske stræberarme bagud, og jeg har selv valgt et design for “diagonalelement”.

For diagonalelement er valgt et “V” i hovedbøjlen – dels for at stive af ned til kardantunnelen, men også fordi det er hvad fabriksbilerne kørte med tilbage i slutningen af firserne. Designet er således valgt udfra at hvis det var godt nok til fabrikskørerne, så er det sikkert også godt nok til os.
At diagonalelementet sidder i hovedbøjlen og ikke i stiverne bagud, er valgt for at optimere pladsen. Et diagonalelement i stiverne bagud, kommer i vejen for stort set alt i bilen. I hovedbøjlen er sæderne alligevel i vejen.
Desuden gives det mere stivhed imod vrid i karossens længdeakse.

Buret har desuden afstivning til de forreste affjedringstårne, samt forstærkningsplader til A og B-stolperne for afstivning af karosseriet, ligesom at der er monteret en tværstiver inde i instrumentbordet.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>