Det må vel så småt være tid til en opdatering her på siden.
Dem der følger med på Facebooksiden, har set at der er sket lidt ting over vinteren.
Golfen er blevet udstyret med panelbukke, der er (endnu) gang i forbedring af gearskiftet, og motorstyring inkl. ledningsnet til samme er under udskiftning.
På billedet ses hvad der markerer afslutningen på en æra: siden der blev bygget hydraulisk håndbremse i bilen for snart mange år siden, har den fungeret ved at man skubbede til håndtaget.
Dette har været til megen undren hos snart sagt hvem som helst der har kigget nærmere til den, men det har virket udmærket.
Nye behov for plads – særligt til gearskiftet – har dog betydet at håndtaget måtte holde flyttedag, og et mere sexet udseende håndtag og tilhørende setup blev indkøbt i vinter.
Det har nu fundet sin plads – og nu er det altså i trække-varianten som alle andres.
Bilen er endnu ikke køreklar, men ganske tæt på, og foreløbig er der ikke grund til at tro at den bliver forhindring for at komme godt i gang med sæsonen.
Og apropos det, så kommer det ikke som en overraskelse for dem der har fulgt med i dansk rally sidst på efteråret og vinteren, at DM-serien i år er reduceret grundigt.
Mere præcist bliver der 1-2 fulde DM-arrangementer, og de resterende løb udgøres af minirally-løb der bliver DM-tællende.
Flere af disse løb tæller allerede til flere mesterskaber – som f.eks. MRS og DASU-mesterskabet i minirally.
Da vi helst prioriterer de “rigtige” vejrallies, betyder det at vi formentlig kommer til at deltage i en del DM-tællende afdelinger.
Hvad vi helt præcist skal stille op med det, ved vi dog ikke helt – men spændende bliver det – og mere info skal selvfølgelig nok komme her på siden.
Leave a reply