Så har den været startet…

For et par uger siden, blev der vredet liv i Golfen for første gang i over et ½ år.

For et par dage siden var den så også ude og køre – og det var dælme rart. Mappet i motorstyringen er blevet rettet ind til den nye manifold, og den kører helt ærligt bedre end den længe har gjort. Der blev fiflet en del med kørbarheden, og taget tid til det, og det kunne mærkes.

Ud over manifolden er der ikke gjort noget ved motoren, og manifolden kan næppe tage hele æren...

Læs mere

Vi nærmer os at være klar…

Ja, langt om længe nærmer vi os at bilen er klar til at køre.

Rallysyn er nu i planlægningsfasen, så alt byggeriet er sådan set overstået.

DRC’s opsigelse af promotoraftalen er nu blevet afløst af en styregruppe der bl.a. kigger på graduering af startgebyrer for ikke-seedede kører til DM.
Den mekanisme var i brug sidste år, og gjorde os interesserede i DM, men også skuffede da det ikke var på plakaten til 2013, men i stedet afløst af Rally Masters konceptet.
Nu ser det ud til at pa...

Læs mere

Velkommen til nyt site

Ja, det var på tide at der skete noget, og det gamle site havde ikke været opdateret i en evighed, så hvad kunne være bedre end at starte med fynd og klem med nyt design, etc.

Jeg er egentligt ret konservativ når det kommer til webdesign (i hvert fald når jeg selv kaster mig ud i det), men denne gang synes jeg at jeg har fundet et spændende nyt layout, og jeg håber det kan være et frisk pust.

Det meste af det gamle indhold er kommet med over, så der skulle stadig være store mængder spæn...

Læs mere

Gråsten Minirally 2012

Schackenborg grusrally blev ikke til noget i 2012, men blev afløst af Gråsten Minirally. På mange måder et løb vi synes var væsentligt bedre, for prøverne var i særklasse bedre med blandingen af grus og asfalt.

De hurtige prøver gav desværre også en lidt sort udgang på løbet, da et af mandskaberne forulykkede i så grundig grad at de måtte flyves på hospitalet i helikopter begge to...

Læs mere

Faxe Kalk sprint 2011

Dette unikke løb havde desværre lidt under et ret lavt antal tilmeldte, og da vejret havde været so-so i ugen op til, var der oven i købet en del  afbud. Årsagen skal bl.a. findes i at kalken gør det til et værre svineri at køre i – særligt når det er vådt. Det er et kæmpe arbejde at vaske af igen – faktisk umuligt at komme helt af med hvis det har været rigtigt pløret.

Men det er nu stadig ganske morsomt at deltage i uanset hvad.

Løbet er et “gør-det-selv-løb” så man er selv med ...

Læs mere

Vikingsprint 2011

Vi var tilbage til Vikingsprintet i påsken 2011, for at hygge lidt på “hjemmebane”.

Der var et rimeligt pænt felt tilmeldt, men dagen krævede nogle ofre, så mange af favoritterne enten måtte udgå, eller lavede nogle gevaldige fejl i enkelte heats der kostede dem dyrt i placeringerne.

Vi startede med en 6:10 tid som godt nok er langt fra 5:3x som de hurtigste kører, men det var bl.a. en del sekunder foran Kasper Schønberg i Golf 2 GTi 16V som os, og Lars Larsen i Ascona B 2...

Læs mere

Yokohama 1 2011

Shakedown blev det ikke til i 2011, da “vores” shakedownløb i form af et Klubrally light hos KOMO desværre blev aflyst – så det var lige på og hårdt i ilden hos BMC til årets første afdeling af Yokohamamesterskabet.

Bilen havde egentligt været klar siden vi i 11 time blev forhindrede i at køre DASU finalen i efteråret 2010...

Læs mere

Faxe Kalk Sprint 2010 hos SM

Så fik vi også vores debut i Faxe Kalkbrud… et løb man som klubrallykører hører ekstremt meget om gennem tiden, da det er ret unikt.
Løbet er først og fremmest for en meget stor dels vedkommende på løst underlag – det er som bekendt ikke det vi ser mest af i Danmark, så det gør løbet specielt.
Den anden del er at løbet er et rigtigt gør-det-selv-løb. Sjællænderne skal møde tidligt om morgenen, og hjælpe til med opstillingen af prøven, lige som der skal hjælpes til med nedtagningen...

Læs mere

Schackenborg Grusrally 2010

Så oprandt den mere end store dag – vi deltog i vores første Minirally.
Skæbnen ville at det første Minirally vi kunne komme til at deltage i, også var noget så – for Danmark – unikt som et rally 100% på grus. Nærmere bestemt Schackenborg grusrally.
Der var blevet indkøbt teamets første sæt grusdæk så vi kunne have noget kontakt med underlaget, og så var der ellers blevet forberedt til den store guldmedalje.

Kim og hans far havde dagen forinden kørte historisk pålidelighedsrally om...

Læs mere

NCC Rallysprint 2010

Så fik vi kørt NCC Rallysprint i Gammelrand – en klassikker der dog har haft pause i nogle år.
65 startende biler, vi var seedet 49 hvilket jeg nok mente vi kunne gøre bedre.

Gammelrand er berømt og berygtet for den del af prøven der er kendt som “Olievejen”, da hastigheden er rimeligt høj her, men vejen er samtidig ca. to hovedhår bredere end bilen på hver side, og underlaget er mildelst talt ujævnt. Læg dertil et meget svagt knæk ca...

Læs mere